W.A. Ismay amassed over 3,600 pieces by more than 500 potters between 1955 and 2001.
Surrounded by his family of pots, he lived in a tiny terraced house in Wakefi eld, Yorkshire, and left his collection and its associated archive to the city of York upon his death. This eclectic collection contains objects created by many of the most signifi cant potters working in the UK, such as Lucie Rie, Hans Coper, Bernard Leach and Michael Cardew, as well as examples of work by lesser-known makers. Once he discovered a potter, Ismay supported them throughout their career, carefully assembling groups of work that off er succinct visual overviews of development in style and skill.
What would become known as Ismay's Yorkshire Tea Ceremony encapsulates all the aspects of collecting handmade pottery which were important to him. Seeing himself as a temporary custodian of his collection, rather than the owner, he was keen to allow access and share it. Ismay enjoyed inviting people into his home, encouraging them to pick up items and experience them haptically. This social side of collecting generated close friendships which are revealed through the anecdotes, gossip, obsessions, opinions and touching gestures of support documented within Ismay's archive. The archive is a monumental and unique creation, which documents his extraordinary life and reveals intriguing glimpses into the development of his character, as well as the personal and societal changes that impacted his interests and activities.
New academic research into a little-studied collection and archive explores Ismay's journey as a collector. This book off ers fresh perspectives on a marginalized area of British modernism. Tracing the collection's journey from private to public ownership illuminates issues surrounding the acquisition by a museum of a large personal collection and archive, revealing the transformative eff ect it has had on both curatorial practice and the ambition of regional public institutions. The W.A. Ismay Collection off ers a well-documented example of the valuable contribution collectors can make to the British studio ceramics movement.
The publication of this research marks 20 years since the W.A. Ismay Collection moved from private to public ownership and to celebrate that anniversary, an exhibition of the collection will take place at York Art Gallery's Centre of Ceramic Art (CoCA).
Millie O'Reilly a 19 ans. Envoûtant les hommes par sa beauté et son intelligence, cette étudiante à la dérive, abandonnée par sa mère, navigue entre sexe et drogue dans l'univers noctambule de Liverpool. Premier roman.
Par la nuit la plus froide de 1975, un jeune homme à la flamboyante tignasse rousse parcourt à toute allure les rues enneigées d'un quartier résidentiel de Warrington. Son nom est Robbie Fitzgerald, et il court pour sauver sa vie - et celle de sa famille. Dans cette ville rigide du nord de l'Angleterre, il a épousé Susheela, la belle infirmière qui a recousu ses blessures. Pour Robbie, sa femme est une princesse tamoule, mais dans la vie de tous les jours, les Fitzgerald doivent aussi faire face à l'intolérance, à la pauvreté, et à la haine de leurs voisins. Helene Walsh retrace deux décennies de lutte, d'espoirs, de triomphes et de malentendus, et avec un talent éblouissant pour chroniquer nos semblables. Avec les Fitzgerald, elle donne vie à une famille qui restera dans le coeur du lecteur bien après avoir refermé le livre.
Rachel Massey est sur le point d'entamer le plus grand et merveilleux voyage de sa vie : elle va devenir mère.
Dans quelques heures à peine, son enfant sera là. Elle trépigne d'impatience à l'idée de le rencontrer. A la fois terrifiée et excitée, comme le sont tous les futurs parents, Rachel prend vite conscience que rien dans ce nouveau monde ne correspond à ce qu'elle s'imaginait.
Assommée par le manque de sommeil, la réalité vient s'immiscer dans les fantasmes et elle ne rêve plus que d'une chose : se reposer. Jusqu'où ira-telle pour faire dormir son bébé ?
D'une honnêteté sidérante, La Torpeur est l'histoire déchirante d'une femme et de son nouveau-né. La maternité y est mise à nue d'une manière touchante, inoubliable et particulièrement réaliste.